Odborné sociální poradenství – Podpora integrace znevýhodněných skupin do společnosti

Posláním sociální služby je pomoci klientům lépe se orientovat v jejich právech a povinnostech, aby dokázali efektivně vyjádřit své potřeby a přání a ve spolupráci s poradnou nebo prostřednictvím sítě dostupných služeb nalezli řešení své situace. Zaměstnanci podporují každého člověka, který je v nepříznivé sociální situaci nebo mu taková situace hrozí a neví jakým způsobem tuto situaci řešit. Pracovníci podporují samostatnost a nezávislost klientů. Toto poslání naplňuje poskytováním informací, rad, aktivní pomoci a asistence.

Komu se služba poskytuje?

  • Imigrantům a azylantům
  • Osobám v krizi
  • Pachatelům trestné činnosti
  • Seniorům
  • Etnickým menšinám
  • Sexuálním menšinám

S jakými problémy se na nás můžete obrátit:

  • pracovně-právní vztahy a zaměstnanost,
  • dluhy,
  • bydlení,
  • lidská práva a diskriminace,
  • sociální dávky,
  • cizinecké právo
  • a další dle domluvy

Jak můžeme pomoci?

  • poskytování poradenství při řešení životních situací (sociální poradenství),
  • poskytování právního poradenství
  • zpracování žalob k soudům a ke správním orgánům,
  • zastupování v řízení před soudem (v odůvodněných případech),
  • zpracování písemných podání,
  • další dle vzájemné domluvy.

Cíle poskytování sociální služby

  • prosazování respektování základních práv klientů (zejména právo na rovné zacházení a spravedlivý proces),
  • překonání důsledků sociálního vyloučení, které se mj. projevují nemožností uplatnění na pracovním trhu, ztrátou bydlení a předlužením,
  • přispění ke zlepšení integrace cílových skupin do společnosti posílením jejich důstojnosti, sebevědomí a soběstačnosti jako šancí k tomu, aby se stali rovnocennými členy společnosti,
  • posílení kapacity cílových skupin aktivně a účelně uplatňovat svá práva a nároky a přispět k naplňování jejich základních práv a svobod,
  • ovlivnit systémové změny, včetně legislativních, s cílem zlepšení postavení cílových skupin,
  • umožnit cizincům legálně žijícím na území České republiky dosáhnout jimi požadovaného oprávnění k pobytu nebo českého státního občanství,
  • rozšiřovat možnosti řešení obtížné životní situace klientů a zabránit jejich sociálnímu vyloučení prostřednictvím informací předávaných srozumitelnou formou,
  • minimalizovat následky spojené s výkonem trestu odnětí svobody,
  • spolupracovat s klienty na zlepšení jejich životní situace tak, aby v budoucnu již nepotřebovali naše služby.
  • Zásady poskytování sociální služby
  • bezplatnost,
  • diskrétnost,
  • nestrannost,
  • nezávislost,
  • dodržování práv klientů,
  • respektování rozhodnutí klienta,
  • konkrétní služby pro konkrétního klienta,
  • služby se přizpůsobují potřebám klientů, ne klient službě,
  • pohlíží se na celkovou situaci uživatele, na souvislosti.

Jak je poradenství poskytováno:

  • osobně,
  • emailem na adrese dotazy@poradna-prava.cz.

Na koho se obrátit?

Volejte recepci na tel. 270 003 280
ÚŘEDNÍ HODINY KAŽDOU STŘEDU OD 10:00 DO 17:00 bez objednání
na adrese: Ječná 548/7, Praha 2, 120 00

  • Poskytování všech služeb a aktivit je zdarma.
  • Služby jsou poskytovány v celé České republice v českém jazyce.

Zásady, hodnoty a principy

Služba je poskytována v souladu s právními normami České republiky a Evropské unie. Služba je dále poskytována v souladu s etickým kodexem sociálních pracovníků.

Základními hodnotami služby jsou zejména:

  • služba je poskytována bezplatně,
  • zachovává lidskou důstojnost uživatelů,
  • při naplňování služby jsou dodržována lidská práva a základní svobody uživatelů,
  • služba zaručuje rovný přístup ke všem uživatelům,
  • je nestranná a nezávislá,
  • je diskrétní (pracovníci dodržují povinnost mlčenlivosti, tzn., že bez souhlasu uživatele nejsou informace o něm poskytovány dalším osobám nebo institucím s výjimkou zákonné povinnosti),
  • služba respektuje rozhodnutí uživatele a princip uplatňování vlastní vůle uživatelů a vede uživatele k převzetí odpovědnosti za vlastní život,
  • služba zaručuje individuální přístup k uživateli a k jeho potřebám,
  • služba je poskytována adresně = konkrétní služba pro konkrétního uživatele,
  • kvalita poskytované služby je zajištěna odborným přístupem pracovníků - služba je poskytována kvalifikovanými zaměstnanci, kteří se průběžně vzdělávají,
  • služba podporuje nezávislost uživatele na službě aktivním působením na uživatele, posilováním jeho sociálního začleňování, podporou rozvoje jeho samostatnosti a motivací k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace.

Zájemci o službu/služby se na základě naší nabídky, daných možností a odhadů vývoje situace, rad a doporučení, rozhodují sami, zda služby/služeb využijí či nikoliv. Pracovníci jsou povinni respektovat rozhodnutí a vůli uživatele ve všech věcech týkajících se poskytování sociálních služeb.

Uživatel může službu ukončit kdykoliv a také může kdykoliv znovu začít spolupracovat. V průběhu poskytování sociálních služeb pracovník spolupracuje s jinými organizacemi pouze na základě rozhodnutí uživatele. Pracovníci mají povinnost respektovat vůli, důstojnost uživatelů.

Dodržování základních lidských práv a svobod je základem poskytování sociálních služeb.

Pracovní tým:
Tereza Břízová:
vedoucí služby, sociální pracovnice
tereza.brizova@poradna-prava.cz
tel. 724 701 627

Ladislav Zamboj:
psycholog, sociální pracovník
ladislav.zamboj@poradna-prava.cz
tel. 605 064 665

Táňa Šusová:
Právnička
tana.susova@poradna-prava.cz

František Valeš:
Právník
frantisek.vales@poradna-prava.cz

Miroslav Mráz:
Právník
mirosla.mraz@poradna-prava.cz

Adam Křístek:
Právník
adam.kristek@poradna-prava.cz